January 18th, 2012

University orders inquiry into plagiarism charge against President

The head of Budapest’s Semmelweis University has ordered an inquiry into the circumstances under which President Pál Schmitt’s doctoral thesis was awarded, it was announced yesterday.

A commission formed by the dean of the Faculty of Physical Education and Sports Science at Semmelweis University will look into allegations that Schmitt’s doctoral thesis was largely plagiarised.

Rector Tivadar Tulassay initiated the inquiry, as Semmelweis University is the legal successor to the University of Physical Education, which awarded the degree in 1992.
Schmitt has cancelled a lecture planned for today at Eger’s Eszterházy Károly College. His office said “in view of the students obligations” Schmitt “did not wish to disturb the period of examination”.

He will go ahead with his visit to Eger.

Socialist Party president Attila Mesterházy said his party will initiate an amendment of the Constitution to ensure a referendum to remove Schmitt if he proves unworthy of his position.

For more than 15 years, Hungary Around the Clock has published the premier daily news briefing available for business executives, diplomats, journalists and other decision-makers who need to stay abreast of political, economic and general news about Hungary. For a free one-week trial subscription delivered to you by e-mail or fax, please click here.
Topics
Share
Please note that due to a large volume of trolling and false abuse flags, we are currently only accepting comments from logged-in users.

Comments are closed.

 
More content from Hungary's leading foreign-language media network
About Politics.hu | Become an All Hungary Member | Newsletters | Contact Us | Advertise With Us
All content © 2004-2013 The All Hungary Media Group. Articles, comments and other information on the All Hungary Media Group's network of sites are provided "as is" without guarantees, warranties, or representations of any kind, and the opinions and views expressed in such articles and columns are not necessarily those of the All Hungary Media Group.